Casa Neal

€250,000
3 2 House

Lucca, Lucca, Tuscany

  • Ref: MHIT176
  • Type: House
  • Availability: For Sale
  • Bedrooms: 3
  • Bathrooms: 2
  • Outside Space: Garden
(Referral Fee: for the buyer 3% excl. VAT)
  • Make Enquiry
  • Floorplan
  • Virtual Tour
  • Print Details

Property Features

  • Elegant Property
  • Small Garden
  • Beautiful Views
  • Elegant and typical Tuscan features
  • Tastefully Renovated

Property Summary

Situated in the first hills of Lucca the house forms part of a villa dating back to the 18th century, with panoramic views over unspoilt countryside, yet only a short drive from the center of Lucca.
The house has a surface of ca. 150m2 and has been fully and sympathetically restored, retaining original features including quarry tiled floors, exposed beams and original shuttered windows.
Entering through double half glazed doors , there is the entrance room / garden room, through which is the kitchen dinning room. A staircase leads from adjacent the kitchen to the first floor, and into the main sitting room, off which are two bedrooms and a bathroom and the stairs to the second floor. On the second floor there are two large attic rooms, one with en-suite bathroom.
Outside there is a communal parking area, beyond which is a small private garden. To the side of the property is a footpath leading to the rear garden.
The property has been rewired, new plumbing and a new roof. It has been re-rendered outside. A wood burning stove with back boiler serves the central heating system and hot water, and in summer an electric immersion heater system takes over the hot water.

San Concordio di Moriano lies 15 minutes from Lucca centre. The house is approached from Via La Maoulina, one of the most prestigious roads in Lucca and is located on a small quite road at the top. With olive groves, vineyards and large detached villas, the area is quite exceptional , and the property benefits from spectacular southerly and westerly views over this outstanding landscape.

APE Villa: Class D / 116,16 Kwh/m2 year

Casa di Neal
Situata sulle prime colline di Lucca, la casa fa parte di una villa risalente al XVIII secolo, con vista panoramica sulla campagna incontaminata, ma a breve distanza dal centro di Lucca. La casa è stata completamente ristrutturata, con molta cura del dettaglio e mantenendo le caratteristiche originali, tra cui pavimenti in cotto, travi a vista e finestre originali. Entrando attraverso le porte a doppio vetro, si trova la sala d'ingresso o giardino, attraverso la quale si accede alla sala da pranzo/cucina. Una scala collega la cucina con il primo piano e il salotto principale, oltre a due camere da letto e un bagno e le scale per il secondo piano. Al secondo piano ci sono due ampie stanze, una con bagno privato. All'esterno c'è un parcheggio in comune, al di là del quale, un piccolo giardino privato. A fianco della proprietà vi è un sentiero che conduce al giardino posteriore. La proprietà è stata ristrutturata completamente, nuova idraulica e un nuovo tetto. Ed è stato rivista anche la parte esterna. Una stufa a legna con caldaia posteriore serve come sistema di riscaldamento centrale e acqua calda, ed in estate un impianto elettrico di immersione riscalda l'acqua calda. Esiste la possibilità di acquistare anche un bellissimo oliveto, confinante con la proprietà, per aumentare lo spazio esterno. San Concordio di Moriano si trova a 15 minuti dal centro di Lucca. La casa si avvicina da Via La Maoulina, una delle strade più prestigiose di Lucca e si trova su una piccola strada tranquilla in cima. Con uliveti, vigneti e ampie ville indipendenti, l'area è abbastanza eccezionale, e la proprietà beneficia di spettacolari viste su sud e ovest su questo paesaggio eccezionale.